På denna sida har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren som vi tror att du som kund vill veta. Om du inte skulle hitta svaret på din fråga här kan du alltid kontakta vår kundtjänst på e-post: info@kattkompaniet.nu
Hur handlar jag?
Svar: Du väljer produkter du vill lägga på din order genom att söka reda på dem i vår webshop eller genom att navigera dej runt bland kategorierna. När du hittat den produkt du söker klickar du på den gröna köpknappen vid produkten då läggs den i din varukorg. När du är klar med din order klickar du på varukorgen högst upp i högra hörnet. Där kan du justera din order ytterligare. När du är nöjd väljer du betalmetod. (faktura, kontokredit, kortbetalning, swish eller direktbetalning).
.
Är det säkert att betala med kort på Kattkompaniet?
Svar: Ja, det är det. Kattkompaniet använder den senaste säkerhetstekniken för kortbetalningar på nätet. Inga kortuppgifter lagras hos Kattkompaniet utan vi skickar dessa vidare till vår betalpartner Svea.
.
Vart skickas era varor från?
Svar: Vår butik ligger i Sverige mitt i glasriket, 3 mil utanför Kalmar och alla varor på hemsidan skickas härifrån.
.
Hur registrerar jag en rabattkod?
Svar: Innan du godkänner din beställning anger du rabattkoden i kolumnen "jag har en rabattkod och klicka och lägg till och kontrollera att rabatten dras av korrekt innan du godkänner din order.
.
Jag har hittat en produkt på er hemsida som inte går att beställa. Varför är det så?
Svar: Det går endast att beställa de produkter som vi har i lager (om det inte uttryckligen i texten står att det är en beställningsvara med en uppskattat leveranstid). Går det inte att beställa något tyder det på att varan är slut i lager, oftast är en ny beställning redan på väg eller så är varan slut hos leverantören.
.
Vad innebär det att en produkt är beställningsvara?
Svar: De allra flesta varor som går att beställa via vår hemsida, finns i lager. Förutom vissa klösträd märkta med "beställningsvara". Du hittar informationen under priset på vår hemsida.
Leveranstiden på beställningsvaror är som regel mellan 7-21 dagar. Vi lägger en beställning hos leverantören direkt efter att du har beställt din produkt. När produkten kommer till oss skickar vi ut den omgående till dig.
Du får två leveranser, en med beställningsvaran och en med övriga varor. Detta eftersom vi skickar ut det vi har på lager direkt efter du har genomfört ditt köp. Du betalar dock endast en fraktavgift.
Önskar du få allt i samma beställning går det bra att skriva en kommentar i kassan, att vi ska skicka allt när beställningsvaran kommer.
.
Hur vet jag om min beställning har gått igenom?
Svar: I samband med ditt köp får du en orderbekräftelse skickad till din mejl och kundvagnen i kassan töms på varor.
.
Varför går mitt köp inte igenom?
Svar: Mobilnumret som du har angivit är felaktigt. Du kanske har råkat skriva in fel? E-postadressen som du har angivit är felaktig. Du kanske har råkat skriva in fel? Du har angivit ett felaktigt personnummer, du kanske har råkat skriva in fel? Om ni väljer faktura i kassan, måste ni uppge ert personnummer.
.
När kommer min faktura?
När vi har skickat ut er order tar det ca 24 timmar innan fakturan kommer till mejlen.
.
.Vilka leveranssätt har ni, och vad kostar de olika alternativen?
Svar:
Schenker Ombud -49kr - Fri frakt över 599kr
Schenker ombudspaketet skickas med Schenker och levereras till ert närmsta Schenker ombud. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 1-4 vardagar.
Postnord Ombud Standard -69kr
Postnord ombudspaketet standard skickas med postnord och levereras till ert närmsta postnord ombud eller paketbox. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 2-5 vardagar.
Postnord Ombud Snabb -79kr
Beställ före kl 14:00 skickas samma vardag. (Skickas samma dag gäller måndag- fredag)Väljer du detta alternativ så hamnar ditt paket först i kön och prioriteras för att undvika eventuella förseningar. Postnord ombudspaketet standard skickas med postnord och levereras till ert närmsta Schenker ombud elelr paketbox. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 1-3 vardagar.
DHL Ombud -59kr
DHL ombudspaketet skickas med DHL och levereras till ert närmsta dhl ombud . Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 2-6 vardagar ( DHL hämtar paketen här Tisdagar och Torsdagar kl 09.00)
Postnord Hempaket med kvittens - 229kr
Du väljer den tid som passar dig. Du aviseras innan leverans via App/sms/email. Då kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Signatur/Kvittens krävs.
Hempaket utan kvittens - 99kr - Fri frakt över 599kr
Väljer du frakt alternativ Hempaket utan kvittens godkänner du med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet. Har du portkod så måste du ange den i kassan. Levererar paket direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16. Leveranstid 2-5 dagar (Detta alternativ går ej att välja för beställnings varor som skickas direkt från vår grossist.)
Hempaket dagtid - 199kr
Försändelsen skickas till din bostad med Schenker. De kontaktar dig normalt per telefon innan leverans. Dagtid helgfria vardagar.
Leveranstid 2-5 vardagar
.
Vart lägger jag in portkoden vid köp med hempaket utan kvittens?
Svar: Ni lägger in portkoden i ett meddelande i kassan.
.
Vilket är mitt närmsta utlämningsställe?Svar: Du kan enkelt välja valfritt Schenker ombud i kassan, du hittar vilka ombud som finns nära dig
här
.
.
Kan jag spåra mitt paket?
Svar: När din order skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse till din e-postadress. I leveransbekräftelsen finns en spårningslänk som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
.
Jag vill beställa mot postförskott, går det?
Svar: Nej vi skickar inga beställningar mot postförskott, om du inte vill betala innan du fått dina varor så rekommenderar vi att du lägger en beställning med Svea faktura. Då får du hem din beställning först och betalar fakturan sen.
.
Vad händer om jag inte hämtar ut mitt paket?
Svar: För paket som inte löses ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten. expeditions och hanteringsavgiften är för närvarande 200 kr.
.
Jag hittar inte min faktura, kan ni skicka en ny?
Svar: I detta ärende hänvisar vi dig vänligen till vårt faktureringsbolag Svea. Du når dem via följande uppgifter:
Tel: 08-51493113
.
Vilka länder levererar ni till?
Svar: Vi leverera paket till Sverige, Finland och Danmark
.
Erbjuder ni fri frakt?
Svar: Fri frakt gäller på beställningar över 599kr till ombud eller hempaket utan kvittering.
.
Jag vill skicka tillbaka en vara som jag har beställt. Hur gör jag?
Svar: Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du kontakta oss på info@kattkompaniet.nu och meddela detta. Du kan köpa en returetikett av oss som kostar från 40kr och uppåt beroende på paketets vikt och storlek. Eller kan du välja att skicka tillbaka med valfritt fraktbolag. Alla returnerade artiklar ska skickas tillbaka i originalförpackningen och originalskick, inklusive eventuella etiketter.️ Varan ska packas försiktigt i sitt originalemballage tillsammans med alla delar såsom tillbehör och manualer.
.
Jag vill byta storlek på en kattsele, går det?
Svar: Det går bra att byta selen om den ligger originalförpackningen och alla etiketter är kvar.️ Vi erbjuder ett gratis byte. Vilket innebär att ni skickar åter selen till oss och vi skickar ut den nya selen kostnadsfritt. Vid byte av sele kontakta oss på info@kattkompaniet.nu och meddela detta så får ni returadressen.
.
Varför finns det ej någon retur etikett i paketet?
Svar: Vi skickar ej med en etikett i varje paket utan har valt att skicka ut till de kunder som önskar en returetikett. Eftersom vi skickar ut en stor mängd paket och ej får så många returer kommer många etiketter bara slängas. Det är ej miljövänligt eller ekonomiskt. utan ni kan enkelt kontakta oss på info@kattkompaniet.nu så kan ni beställa en returetikett där.
.
Jag har fått en skadad vara. Vad gör jag?
Kontakta oss så hjälper vi dig med en reklamation.