Tick Frakt från 49kr Tick Fri frakt vid köp över 599kr Tick Lager i Sverige

Köpvillkor

KÖPVILLKOR FÖR WEBSHOPPEN
Välkommen att handla i vår webshop! På Kattkompaniet.nu är det enkelt och säkert att handla. Här nedan kan du läsa om hur det går till. Har du några frågor så tveka aldrig att kontakta oss på info@kattkompaniet.nu

1 Priser
Alla priser i butiken, på websidan är i SEK och inklusive moms (25%). Vad du ska betala för dina varor framgår alltid i kassan, innan du skickar iväg din order. Vi reserverar oss mot eventuella felaktigheter som kan finnas både i text och pris. Skulle något fel upptäckas är vi mycket tacksamma för information från dig om detta.

 .

2 Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppges vid beställningen.

.

3 Betalningsalternativ

För att ge dig som konsument största trygghet och valmöjlighet använder vi oss av Svea Checkout! Vi tycker att det är viktigt att våra kunder hittar det betalningsätt som passar dem bäst och erbjuder därför många olika betalningsalternativ som tillhandahålls via Svea och deras tjänst Svea Checkout. I samarbete med Svea erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning, swish samt direktbetalning.

.
Svea Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Genom att besvara ett par frågor identifierar du dig enkelt och du kan välja det betalningsalternativ som passar dig bäst. Genom att slutföra köpet bekräftar du din identitet och korrekt leveransadress.
Våra fakturor skickas ut via mail i samband med att ordern skickas från oss. Fakturan har en förfallotid på 14 dagar.

.
Svea Faktura (avgift 0 kr)
När du betalar via Svea faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter och *betalar alltid efter att du fått hem dina varor.
*Få alltid hem varan innan du betalar
*Betalningstid - alltid 14 dagar
*Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
*14 dagars ångerrätt
*Möjlighet till delbetalning

Delbetala/konto

Genom vårt samarbete med Svea Ekonomi AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna
delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst.
Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta
att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta,
uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,55%.
Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation (SEKKI)

.
Alla frågor gällande fakturor, ändring av förfallodatum, betalningar, återbetalningar med mera hanteras av Sveas kundservice. Sveas kundservice nås på Telefon: 08-51493113

Den 1/7-2021 Bytte vi betalsätt från Klarna till Svea. Har du gjort ett köp tidigare och har frågor gällande din betalningen, kontakta klarna här
.

Företagsfaktura:

Detta gäller för kunder som köper i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (”företagsfaktura”) Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

4 Åldersgräns
För att få handla hos kattkompaniet ska du ha fyllt 18 år.

.


5 Leverans o fraktvillkor

Schenker Ombud -49kr (0 kr när du handlar över 599kr)
Schenker ombudspaketet skickas med Schenker och levereras till ert närmsta Schenker ombud. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 1-5 vardagar.

Postnord Ombud Standard -69kr
Postnord ombudspaketet  standard skickas med postnord och levereras till ert närmsta postnord ombud eller paketbox. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 2-5 vardagar.

Postnord Ombud Snabb -79kr
Beställ före kl 14:00 så skickas paketet samma vardag. (Skickas samma dag gäller måndag- fredag) Väljer du detta alternativ så hamnar ditt paket först och vi kommer packetera det först. Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 1-3 vardagar. (Obs detta allternativ gör inte att postnords hantering går snabbare utan leveranstiden är 1-3dagar)

DHL Ombud -59kr
DHL ombudspaketet skickas med DHL och levereras till ert närmsta dhl ombud . Leveransinformation skickas till din mail när paketet sänds. Du får en SMS-avisering när paketet är framme vid ditt utlämningsställe. Leveranstid 2-6 vardagar ( DHL hämtar paketen här Tisdagar och Torsdagar kl 09.00)

Postnord Hempaket med kvittens - 229kr 
Du väljer den tid som passar dig. Du aviseras innan leverans via App/sms/email. Då kan välja dag och tid för din leverans och om du vill få ditt paket levererat utanför din dörr eller till PostNords serviceställe. Signatur/Kvittens krävs.

Hempaket utan kvittens - 99kr (0 kr när du handlar över 599kr)
Väljer du frakt alternativ Hempaket utan kvittens godkänner du med detta fraktalternativ att du inte kvitterar leveransen. Har du portkod så måste du ange den i kassan. Levererar paket direkt till din dörr på vardagar mellan kl. 9-16. Leveranstid 1-4 dagar. Observera att när du väljer fraktalternativ Hempaket utan kvittens godkänner du med detta att du inte kvitterar leveransen, kvittensen anses ha lämnats när chauffören lämnat paketet utanför din dörr och paketet är då under ditt ansvar. (Mindre orter har ibland begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden.)

Hempaket dagtid - 199kr
Försändelsen skickas till din bostad med Schenker. De kontaktar dig normalt per telefon innan leverans. Dagtid helgfria vardagar.
Leveranstid 1-4 vardagar

I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara längre. Information om leveranstid finns alltid angivet på varor som avviker. Skulle en vara bli försenad har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstidpunkt. 

Outlöst paket
För paket som inte hämtas ut hos ombud förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakten, expeditions och hanteringsavgift, för närvarande ligger den avgiften på 200kr kronor.

I dagsläget levererar vi endast till kunder i Sverige

.

6 Ångerrätt
Enligt distansköpslagen har du 14dagars ångerrätt som gäller från dagen du tagit emot varan. Du har rätt att försiktigt öppna förpackningen och undersöka varan. Alla returnerade artiklar ska skickas tillbaka i originalförpackningen och originalskick, inklusive eventuella prislappar och etiketter.️ Varan ska packas försiktigt i sitt originalemballage tillsammans med alla delar såsom tillbehör och manualer. Du kan köpa en returetikett av oss som kostar från 40kr och uppåt beroende på paketets vikt och storlek. Eller kan du välja att skicka tillbaka med valfritt fraktbolag. Om du vill utnyttja din ångerrätt ska du omgående kontakta oss på info@kattkompaniet.nu och meddela detta. Returadress får du av oss efter att du meddelat att du vill utnyttja ångerrätten.

Ångerätt/byte av selar
Du har rätt att byta selen innom 14dagar. Selen ska skickas tillbaka i originalförpackningen och alla etiketter måste vara kvar.️ Vi erbjuder ett gratis byte. Vilket innebär att ni skickar åter selen till oss och vi skickar ut den nya selen kostnadsfritt. Vid byte av sele kontakta oss på info@kattkompaniet.nu och meddela detta så får ni returadressen. 

.

7 Beställningsvara
De allra flesta varor går att beställa via vår hemsida och finns i lager. Förutom vissa klösträd och klösbrädor som är märkta med "beställningsvara". Du hittar informationen under priset på vår hemsida.

Leveranstiden på beställningsvaror är 7-21 dagar. Vi lägger en beställning hos leverantören direkt efter att du har beställt din produkt. När produkten kommer till oss skickar vi ut den omgående till dig.

Du får två leveranser, en med beställningsvaran och en med övriga varor. Detta eftersom vi skickar ut det vi har på lager direkt efter du har genomfört ditt köp. Du betalar dock endast en fraktavgift.

Önskar du få allt i samma beställning går det bra att skriva en kommentar i kassan, att vi ska skicka allt när beställningsvaran kommer.

 

8 Säkerhet o Sekretess

Hur vi hanterar och skyddar dina personuppgifter
Kattkompaniet.nu följer den nya lagen GDPR som innebär att man stärker enskilda personers rättigheter över hur företag, myndigheter och organisation får samla in och använda deras personuppgifter. Lagen gäller i hela EU. GDPR ersätter from 25 maj 2018 PUL (personuppgiftslagen)

Vi tar ansvar för den information du lämnar oss och används endast för att hantera relationen oss emellan, som köpprocess, information och erbjudanden. Vi lämnar inte ut dina personuppgifter eller din e-postadress till tredje part.

När du lägger en order sparar vi uppgifter som namn, postadress, telefonnummer, e-postadress, adress, kundnummer, leverans- och betalningsuppgifter. Önskar du betala med faktura kräver vår betalpartner Svea att du även uppger ditt personnummer för att kunna bedöma din kreditvärdighet. Du kan givetvis också handla hos oss utan att uppge ditt personnummer. 

Du har rätt att begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundservice för att få svar på frågor och funderingar kring dina personuppgifter. Vår kundservice når du på info@kattkompaniet.nu 

Ni kan läsa mer här: integritetspolicy

.

9 Reklamation
Om du upplever problem med en produkt och vill nyttja din reklamationsrätt ska du ta kontakt med oss via e-post:  info@kattkompaniet.nu så att vi kan hjälpa dig vidare på bästa sätt. Det kan röra sig om en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel eller om du fått en trasig produkt. Du har rätt att reklamera en produkt som inte fungerar på grund av fabrikationsfel och få en ny likvärdig felfri produkt i utbyte. Vid reklamationer står Kattkompaniet.nu självklart för alla kostnader.  Om en eventuell tvist skulle uppstå följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

.

Vanliga frågor och svar hittar ni här

Kattbutiken för dig som älskar allt med katter! Vit katt
Standardvy | Byt till Mobil vy